google oglas gore

уторак, 10. мај 2011.

Prvi na Google!

Prvi na Google!
Zašto moj sajt nije prvi na Google-u ???
Ova tema treba da objasni mnoge zablude vezane za Internet marketing, SEO optimizaciju, Google, Google oglase i ostale pretraživače na webu.

Svakodnevno čujem mnoštvo sličnih pitanja i često se pitam da li je u pitanju  neznanje ili prosto navika da se ne upotrebljava logika. Zaključujem da je u pitanju neinformisanost i nedovoljno poznavanje interneta odnosno njegovih marketinških mogućnosti. Poznata stvar je da Google pretraga funkcioniše na organskom ili prirodnom načinu pružanja informacija.

Na ovo pitanje iz naslova veže se sledeće pitanje koje će i dati logičan odgovor.
Zašto svi sajtovi sa istom tematikom ( a ima ih od nekoliko desetina hiljada do nekoliko stotina hiljada) nisu prvi na Google-u? Odgovor je toliko očigledan, zar ne! Ne možemo  biti svi na  prvom mestu.

Google je pretraživač sajtova koji funkcioniše po principu sopstvene procene važnosti  sadržaja nekog sajta na traženu reč u pretraživaču.

Plaćeni Google oglasi su nužno rešenje koje dovodi posetioce na sajtove koji nisu na prvoj stranici Google pretrage. Rešenja sa Google oglasima mogu da budu skupa, ali opet daju rezultat. Za razliku od njih sajt koji se pojavi u organskom (prirodnom) delu pretrage ima konstantan saobraćaj. Također je činjenica da korisnici interneta mnogo češće i do 90 % koriste sajtove koje pronađu kroz rezultate koji se pojavljuju u prirodnom načinu pretrage. Retka je navika da posecuju oglase, banere, referale i sl. Iz ovoga se vidi koliko je bitno biti medju prvima, a takodjer i koliko je teško jer od tolikog mnoštva sajtova biti medju prvih deset odnosno na prvoj stranici nije nimalo jednostavno.

Dakle, da bi se neki sajt pojavio u organskom ( prirodnom ) delu pretrage za to se ne može bukvalno platiti, plaćati se mogu Google oglasi. Da bi se uticalo na rezultate organske-prirodne pretrage mora da se radi SEO optimizacija i kvalitetna izrada sajtova. U prevodu, da se uradi mnoštvo radnji kako na sajtu tako i izvan njega kako bi se stvorili uslovi koje će Google prepoznati kao važne faktore koji daju najbolju informaciju za traženu reč. Taj posao je komplikovan i rizičan zato ga moraju raditi iskusne osobe jer ako se napravi greška i Google prepozna da se umjetnim putem sajt forsira ka prvom mestu može doći do suspenzije odnosno trajnog uklanjanja iz Google baze podataka. Ako se tako nešto desi jedino rešenje je novi sajt jer ako sajt nije u Google bazi ili je na dalekim mestima u rezultatima pretrage takav sajt nema nikakvu vrednost.

Kako funkcionišu pretraživači.

Svaki pretraživač koristi sopstveni program tkzv. spider koji se konstantno kreće po celoj mreži i tako vrši analizu sajtova. Na osnovu prikupljenih informacija vrše se  različite analize i sa tim informacijama  Google ili neki drugi pretraživač odredjuje koliko je određeni sajt  važan  za odredjenu reč. To je rezultat koji dobijamo u pretraživaču kada ukucamo neki pojam. Na prvim stranama Google-a se po njegovoj analizi i proceni nalaze  najkompetentniji sajtovi sa informacijama koje bi posetioca trebale najtacnije da informisu o temi koju pretrazuje .
Pošto se ne može uticati na taj rezultat pretrage nikakvim plaćanjem jasno je koliko je teško biti medju prvima. Dodatni problem što parametre analize spider-a  sačinjava preko 200 faktora koji se konstantno menjaju. Od toga je 50 patentirano i zaštićeno od strane Google-a.
Zato  je pitanje koje je postavljeno u naslovu ,a koje se svakodnevno postavlja od strane većine vlasnika sajtova veoma nelogično.

Da li se može uticati na Google procenu?

Može, to se zove SEO optimizacija. SEO optimizacija je jedna od najcenjenijih oblasti internet marketinga. Razlog je upravo gore objašnjen, težina dobijanja rezultata. Optimizacijom se postiže  pozicija u rezultatima Google pretrage. Dobra pozicija u Google-u daje za rezultat ogromnu posećenost vašeg sajta, a samim tim i mogućnost za veliku prodaju. Pri tom treba uzeti u obzir da je ta vrsta marketinga različita u odnosu na sve ostale vidove marketinga. Kod ostalih vrsta marketinga vi plaćate veliki novac da bi kupci prisilno gledali vaše reklame, nudite reklamu potrošačima , vi nudite proizvod, a u ovom slučaju kupac sam traži proizvod dakle kupac traži vas. Jedan od primera je sajt koji se bavi prodajom pvc stolarije. Taj sajt zahvaljujuci SEO optimizaciji ima i preko 7000 poseta mesecno.

Proces optimizacije, šta sačinjava SEO optimizacija i kako funkcionišu Google oglasi u nekom od sledećih postova.


Teme:
-          Oglasavanje na drugim sajtovima za i protiv

-          Google oglasi
-           

Нема коментара:

Постави коментар